Pro školství

Koučink má ve vzdělávání a výchově velké uplatnění, dává možnost zavést do vzdělávací praxe inovativní způsoby práce. 
Je to jedna z nejefektivnějších metod, jak přispět k rozvoji jednotlivců (žáků, studentů a pedagogických pracovníků) i k rozvoji celé školy. Napomáhá zvyšovat kvalitu poskytovaného vzdělávání.

Koučink přináší především změnu v myšlení a v postojích, umožňuje hledání vlastní cesty, nové pohledy a přístupy. Pedagogičtí pracovníci a žáci jsou schopni reflektovat své vlastní myšlení a chování, následně si mohou stanovit reálné cíle, pružně reagovat na změny.

Ve škole lze uplatnit dva typy koučinku – individuální a týmový, ve třech oblastech vzdělávání:

V rámci celé školy:

  • pro rozvoj školy
  • při zavádění změn uvnitř školy
  • efektivnost pedagogického sboru – týmovost (projekt), hodnocení
  • řízení kvality
  • pro evaluaci ŠVP
  • výchovní poradci

U pedgogických pracovníků:

  • profesní a osobní rozvoj
  • práce s emocemi
  • sebepoznání, sebereflexe, sebekoučink
  • odolnost proti zátěži a stresu
  • způsob myšlení, práce se zpětnou vazbou
  • důvěra ve vlastní schopnosti
  • využití koučovacího přístupu ve výuce

Při práci se žáky a studenty-koučovací přístup je efektivní pouze s vyzrálejšími žáky 

  • žákovský parlament
  • výběr povolání
  • volba vysoké školy
  • příprava k přijímacímu řízení, k maturitě